Září 2006

A další obrázky..

7. září 2006 v 19:12 | Ladussa |  ...Grafitti...

Pár obrázků

7. září 2006 v 19:07 | Ladussa |  ...Grafitti...
Chci jenom říct,že nejsou ode mě,tak aby ste pak neříkali ,že si něco přivlastňuju.

Styly

7. září 2006 v 18:51 | Ladussa |  ...Grafitti...
Není jednoduché jednoznačně definovat všechny graffitové styly, které se vyvíjely po celém světě. Mezi ty nejznámnější patří:


TAG STYLE (TAGGING)
Writerův podpis vytvořený vlastním osobitým stylem, kterým se prezentuje na zdích a různých veřejných místech. Jde o nejstarší techniku graffiti. Legendou pak byl již zmíněný TAKI 183. Cílem je popularizovat writerovo jméno pokud možno tak, aby bylo viditelné téměř na každém místě. Ze začátku šlo čistě o pouhý podpis, který se příliš neodlišoval od ostatních. Avšak v dnešní době dokážeme identifikovat writera pouze na základě jeho tagu. Každý má svůj vlastní styl psaní jednotlivých písmen.

THROW-UP
Písmena mají svoje specifické rysy a styl. Význam Throw - upu je v zanechání jasně rozpoznatelného podpisu, který je malovaný.. Throw -up se často používá u bombingu. Proces malování by obvykle neměl trvat déle jak dvě minuty. Proces malování hlavních rysů throw-upu bývá často prováděn jedním tahem. Tvary písmen připomínají bubliny či mraky.

BLOCKBUSTER STYLE
je dalším krokem ve vývoji graffiti a způsobu malování tvarů písmen. Tento styl se vyznačuje poměrně snadně čtivými písmeny, které jsou kresleny v pravoúhlých či rovnostranných křivkách. Tento styl nenabízí mnoho alternativ pro modelování, a právě proto ho můžeme sledovat v téměř nezměněné formě až dodnes. V této době jde o velmi často používanou techniku, kterou můžeme spatřit na železničních vagónech a autech.

SIMPLE STYLE
je základní technika a první krok pro začínajícího writera. Vyznačuje se nekomplikovanými tvary písmen. Písmena jsou modelována odděleně, avšak měla by vykazovat rysy a jednotu stylu. Nevyskytují se zde žádné přídavné prvky. Vytvořit si vlastní osobitý styl malování písmen je základním předpokladem a schopností stát se uznávaným writerem. Simple style se často používá při podepsání crew či při psaní delšího textu.

WILD STYLE
lze charakterizovat za již náročnější techniku. Písmena mají komplikovanější podobu, míchají se mezi sebou v mnoha nezvyklých směrech, což se odvíjí od představivosti writera. Stejně jako v simple style, i zde jsou písmena kompaktní v jednom stylu. Semi wild style je velmi populární styl, protože není časově náročný a samotná kresba je vizuálně velmi efektní a čitelná. Díky tomu se tento styl stal velmi oblíbeným u hip hopové komunity. U wild stylu jsou písmena komplikovanější, sestavení linek je více chaotické, je zde více doplňujících prvků a ozdob, spojení písmen je důmyslnější a tedy méně čitelné. Graffiti ve stylu wild style je někdy složité dešifrovat i pro samotného writera.

COMPLEX STYLE?
navazuje na wild style. Najdeme zde více ozdob, propojení, překrývání obrysů, zrcadlových efektů atd. Tento styl se vyznačuje větší svobodou způsobu malování písmen a nedodržování pravidel zachovávající abecedu.

3D STYLE
je naprosto odlišný styl. Neobjevují se zde žádné tradiční hlavní rysy a dělení mezi jednotlivými plochami je pomocí. Tato technika je velmi kontroverzní. Někteří writeři 3D považují za vrchol, jiní zase tvrdí, že ti kdo malují 3D nejsou writeři, ale umělci-malíři. Styl vznikl v Evropě v 90. letech, mezi nejznámější writery patří DELTA, DAIM, LOOMIT a NECK.

OWN STYLE
styl který se neřadí do tradiční hiearchie graffiti stylů. Do této skupiny se zařazují writeři, kteří se nebojí zařadit nové prvky do té doby nepoznané. Ačkoli někdy vypadá, že graffiti těchto writerů spadá pod určitý konkrétní styl, tyto kresby mají navíc osobité kouzlo, které lze rozpoznat na první pohled. Někdy můžeme mluvit i o tzv. Country style např. Švédsko nebo City style - např. Berlín, Paříž apod.

Slovník

7. září 2006 v 18:45 | Ladussa |  ...Grafitti...

All city - v každé části města je writer označen svým jménem.
Biting - styl graffiti je napodobeninou jiného sprayera
Blackbooks - osobní kniha ze skicami, historie writerů, dokumentace stylu a jeho vývoje
Bombing - nezákonný, masivní rozšiřování jména
Burner - skvěle nastříkané graffiti
Cap - rozprašovací hlava u sprayů - má více obměn.
Characters - kresby figurek, postav v osobitém stylu
Crews - seskupení writerů, kteří společně malují, vzájemně se motivují a ovlivňují
Crossing - překrytí graffiti malbou jiného writera, což je způsobeno často na základěkonfliktu, či zabrání atraktivní plochy v dané lokalitě
Fame - writer se snaží rozšířit své jméno, proslavit svůj styl

Něco o nich...

7. září 2006 v 18:33 | Ladussa |  ...Friends...
Tak tohle to jsou ty NEJLEPŠÍ A NEJHODNĚJŠÍ HOLČINY NA CELÝM SVĚTĚ!!!Postupně vám je představím....Mám je moooooooooooooooooooooooooc ráda ani nevědi JAK!!!Mocinky hodný a chápou mě,pomáhaj mi a pořád se smějem a vymýšlíme skopičiny.Jsou prostě k nezaplacení...holky moje MÁM VÁS NEJRADŠI NA SVĚTĚ,STE TY NEJ NEJ NEJ!!! :0* 80) :0*

Gipsyho životopis

7. září 2006 v 18:14 | Ladussa |  ...Gipsy...

Gipsy

Svou profesionální dráhu začal již v brzkých třinácti letech, kdy jako freestyle Mc začal rapovat v pražských lokálních underground klubech. Převratné však bylo spojení s Djem Smogem (ex-Chaozz) v letech 1996-1998, kdy spolu zrealizovali projekt "SYNDROM SNOPP." V roce 1998 už tu byl s prvním albem, kde po boku Smoga rapoval v češtině a stal se brzy něčím velmi diskutovaným na tenkrát malé české hip-hopové scéně. Ve stejné době už předskakuje spolu se Syndromem takovým jménům jako jsou Pharcyde nebo Delinquent Habits (USA).
Když se psal rok 1999, zdálo se, že se Syndromem je konec. Náhle však vychází album "Syndrom Separace" a je jasné, že Syndrom bude pokračovat dál. Už v těchto dobách vznikají recovery anglických textů, které Gipsy sepsal ve svých třinácti letech a je jasné, že Gipsy směřuje k anglické solo desce. Když odehrál Gipsy dost koncertů, české scéna věděla, že se brzy Syndrom Snopp stane podstatným prvkem již velké české scény.
Za dva roky je tu další album s názvem "Syndrom Snopp 3.0" a je natočeno několik anglickým demo snímků, které se později mají stát hlavními hity solové anglické desky. Syndrom Snopp v letech 2002-2004 předskakoval takovým jménům, jako jsou GhostFace Killah (Wu-Tang family, USA) nebo Rah The Rugged Man (USA). Už na koncertech Gipsy dává anglické songy a bzry vychází jeho anglické solové album s názvem "Ya Favorite Cd-Rom." S tímto albem proráží Gipsy už i mimo hip-hopovou scénu a i v zahraničí.
Na jednom podiu se objevil vedle Bobana Markoviče, se kterým vznikly pozitivní hudební konexe. S ním odcestoval letos do Berlína a Drážďan, kde potvrdil, že to, co umí v Česku, předvede kdekoliv jinde. Zde už vystupuje se svojí romskou kapelou a ve složení Gipsy + Vojta Lavička + Patrick Banga (Gipsyho dvojče) a dobývá tuzemské festivaly jako jsou Colours of Ostrava, Trutnov atd. Za zmínku také stojí velmi úspěšné turné po boku ženského tria ALIF. Vypsat všechno o Gipsym by možná bylo na celou knihu, ale to podstatné (nikoliv však to zásadní) už zde je napsáno.

Český Hip Hop

7. září 2006 v 18:13 | Ladussa |  ...Hip Hop...

Česká hiphopová scéna začala vznikat na začátku 90. let, okolo roku 1993 se datují první pokusy skupin jako PSH (Peneři Strýčka Homeboye) a WWW, které tu natočily několik demokazet, které rozpůjčovali mezi své kamarády, a tím to začalo. Mladí lidé začali jezdit pryč, do Německa, hlavně do Berlína, kde je totálně ohromil fenomén grafitti. V tu dobu byl Berlín nejpomalovanějšíé město na světě, pomalovanější než New York. A proto i kořeny českého hip hopu jsou v tom grafitti, protože tenkrát to tady tím malováním začalo. Ty první skupiny, to byly skupiny lidí, kteří zároveň hráli a zároveň malovali. Důležitý moment byl v roce 1996, kdy tehdejší label Polygram upsal skupinu Chaozz a udělal tak vlastně první velký boom českého hip hopu. Najednou se jakoby Češi dozvěděli, co to je hip hop, protože jim to zprostředkovala česká kapela. Spousta teenagerů, kteří by jinak poslouchali třeba disco, se najednou našla v tom hip hopu a od té doby to z tohohle pohledu jde jenom nahoru...


Jak se stát raperem

7. září 2006 v 18:11 | Ladussa |  ...Hip Hop...
How to be a real GANGSTA aneb...

Kterak se hiphoperem státi!

Tento článek by vás měl nahnat na kolej hiphopu!!!

Jak to začalo? Jdete s kámošema a kámoškama na diskotéku, už je vám 14 tak si říkáte že už musíte přece pařit a chlastat, jinak to přece nejde že? Nabušení znalostma všech skladeb co hrajou rádia si to šinete na místní dýzu sbalit nějakou tu mařku a pořádně se ožrat. Jenže po cestě potkáte o rok staršího kámoše. Zeptá se: "Kam deš vole?" "No pařit vole!" určitě zní správná odpověď. "A kam?" (otázka) "nevim, asi na maják!" (odpověď) "Tý vole ty seš pako blbe, taková sračka, proč neposloucháš hiphop? To je teď IN!" Zní odpověď. Důležitý je slovo IN. Protože slovo IN je prostě IN. Tak jdete spolu na nějakou drsnou hiphopovou párty. Vlezete tam, ale na první pohled je jasný že tam jaksi nepatříte. Ty upnutý rifle a tričko s límečkem značky adidas nejsou prostě IN. No, co udělat? Tak tady je pár rad jak se stát tím správným návštěvníkem hiphopových párty:

1.Nejlepší bude když se k hiphopu dostanete třeba poslechem něčeho z rádia. Třeba Leoš Mareš je úplně ideální! Pokud není Mareš, může bejt něco jinýho, nejlíp něco hodně provařenýho. Třeba Wu tang, Eminem, 50 cent a podobně, hlavně aby to hrálo co nejvíc v rádiu, tak to budou znát i ostatní.

2.Musíte chodit v oblečení co je fakt IN! Takže si zajděte do nějakýho shopu. Musíte koupit boty s co největším jazykem a zásadně si nezavazovat tkaničky! Nejlepší budou osirisy. Pokud nejsou prachy, tak skočte k čongům a kupte levnou kopii, stejně vám je někdo brzo poblije. Co dál? No jasný, mikina...musí bejt s kapucí. Když bude mít na zádech velikej zelenej znak v podobě listu marihuany, tím líp! Kalhoty...tady je to jednoduchý, nejlepší seženete v krámě s označením XXL Hadry. Musí to bejt kapsáče a musí mít rozkrok co nejníž. Pokud nemají, nevadí, noste ty co seženete ale nasazeny tak aby vám koukalo půl prdele ven. Co na hlavu? Pokud máte dlouhý vlasy tak si na nich udělejte nějakej hustej černošskej účes, nejlíp rasta, nebo dredy. Pokud máte krátký vlasy,je potřeba mít na hlavě aspoň šátek, samozřejmě na křivo. Pokud vlasy nemáte, tak kšiltovku nebo kulicha aby si vás nepletli s pleškou. Kšiltovku samozřejmě kšiltem na křivo, nebo dozadu. Pokud kulicha, tak nasadit tak by vám čouhal do poloviny očí, je jedno že nic neuvidíte. No a nakonec je nutná šňůra na klíče nebo řetěz. Na zimu musí bejt péřovka...co největší!

3.Takže teď jste voháknutý a musíte umět mluvit. To je hodně důležitá věc! Takže třeba oslovení. Zásadně používejte tyto tři druhy: Negře, Čéče, Bratře. Musíte dělat tak jako byste vyrostli v Harlemu! Taky musíte používat citoslovce jako Jou,Áj! Holce musíte v zásadě říkat Bitch (čti bič) a tak podobně. Například místo spojení "Zkus to", nebo "testni to" si musíte zvyknout na stylovější "Check it"(čti "ček it").

4.No a hudba, musíte znát hudbu. Takže vám tady napíšu pár tipů, co se vám budou hodit:

Wu tang clan

Eminem

50 cent

Black eyed peas

PSH

Red man

Method man

to bude stačit, tím oslníte každýho nehiphopera, to ostatní totiž, když není tak známý nemůže bejt přece dobrý (tohle není z mé hlavy, to jsem vyčetl z rozhovoru se zpěvákem skupiny Kabáti...nevim jak se jmenuje:-).

5.No co teď, je vám třeba už 16-17 tak přece nebudete chodit pěšky?! Jo, je potřeba hustá kára. Na lowridera asi prachy nemáte, tak musí postačit nějaká škodárna, nejlíp s hustým tuningem jak to vidíte v klipech třeba od 50 Centa. Jen tak totiž dostanete ty hustý hiphopový roštěnky v bikinách co v těch klipech jsou. Takže máte škodárnu. Co s ní aby byla hiphopovým reprezentačním autem??? Kola, kola dělají auto, jenže 18ti palcový leštěný OZtka jsou fakt dražší než vaše šáde! Budou stačit poklice z benzínky, pro hustej efekt musí bejt zrcadlově lesklý! No co teď, auto musí vypadat, takže natáhneme nad přední sklo samolepku No fear a na zadní SONY, to je fakt IN! Přes celou délku auta natáhnout nějakej pruh. Tak teď to pojede určitě rychleji. No a když to rychle jede tak podle fyziky potřebujete zvýšit přítlak! Spoilery! Na zadní kufr ten co největší nebo vám to může při 100Km rychlosti fakt ustřelit. Tak a teď pro hiphopera to nejdůležitější...hudba! Rádio dáme něco na kazetu, repráky budou vykuchaný z mamina magneťáku z 80-tých let. Zesilovač? Nejdůležitější je aby měl velkej brum!

6.K hiphopu přece patří hulení! Hulit musíte co nejvíc protože s tím co už znáte se tak brzo stanete vůdcem gangu. Musíte co nejvíc hulit a chlastat a dělat co největší bordel aby vás důchodci respektovali! Velkej respekt mezi vrstevníky si získáte tím, že překonáte místní rekord v počtu ulámaných zpětných zrcátek u aut. To budete fakt velcí gangsteři!

Poznámka autora: Pozor na zrcátko u vlastní hiphop škodofky!

7.Jak udělat z vaší poklidné čtvrti pořádný ghetto? Nejlepší je vzít sprej a začít dělat Tagy. Napřed si doma na papír zkuste nějaký logo...třeba ten list trávy uprostřed vašich iniciálů! Teď jen nacvičit švih a jde se na to, zmalujte co můžete - auta, popelnice, ploty, zdi, baráky...všechno.

8.Musíte mít nějaký svoje sídlo, nějaký místo. Nejlepší je nějaká troska baráku, vybavení není nezbytné. Ale jednu věc mít musíte! Hořící sud!!! Když máte hořící sud, jste hiphopeři! Nad ním teď musíte aspoň dvě hodiny denně stát a ohřívat si ruce!

9.Musíte mít řetěz na krku! To je důležitý! Aspoň desítku řetěz, sprejem ho nastříkejte na zlato a na něho pověste nějakej předmět, co největší! Znak mercedesu, budík, poklici z auta... Na prstech musíte mít nějakej hustej prsten, aspoň na dva prsty s nápisem eastcoast nebo westcoast (je jedno co to znamená).

10.No tady už shrnu nějaký všeobecný věci. Když půjdete posedět s kámošema tak k tomu potřebujete pár věcí. Nejakej kazeťák s nějakou výše zmíněnou hudbou, pak taky hulení a chlast. Bude stačit nějaký víno v pet flašce. A abyste byli stylový, tak tu flašku dejte do papírovýho pytlíku, jako v americkým filmu.

Zdravení-zdravení musí mezi hiphoperama probíhat v zásadě oslovením zdar bratře, nebo zdar negře a při tom si musíte bouchnout zaťatejma pěstma o sebe.

Taky si pořiďte bouchačku! Bouchačka je hustá, každej negr kterej poslouchá hip hop má bouchačku! No jasný, na pravou nemáme a nikdo nám ji neprodá. Pořiďte teda přesnou kopii na kuličky, pokud máte víc peněz, kupte poplašňák! No a v kapse noste sáček s polohrubou moukou a kámošům říkejte že je to Kolumbijskej koks.

Tak pokud jste vše dodrželi, tak jste ten nejhustší pravej hiphoper v české republice, všichni k vám budou vzhlížet a skoro se modlit, znáte všecky hiphopový skupiny, máte vlastního skoro lowridera, umíte negrošsky mluvit, letí na vás mařky v bikinách s umělejma kozama. Máte drsný velký gatě, "zlatý" řetězy a kvér. Máte respekt u vašich vrstevníků za to že důchodcům likvidujete jejich majetek, máte všechno a navíc jedete v koksu! Jste nejlepší, nejhustší, nejvrdší! Jste hiphoper! Budete ozdobou každé párty a vašeho města ... a o to přece jde!

Co to vlastně Hip Hop je?

7. září 2006 v 18:10 | Ladussa |  ...Hip Hop...
Kultura volných kalhot, dresů americké NBA, marihuany, pouličních tanečních vystoupení, barevných graffiti, gramofonů, sofistikované poezie, masivních zlatých řetězů, ale bohužel i bezútěšných ghett velkoměst USA, gangů, cracku, kokainu a politiky. Tak by se dal zhruba charakterizovat hiphop. Termín, skládající se z hip - v překladu módní, současný a hop - s významem tance a pohybu.

Co je vlastně hiphop? Jak vznikl a co zapříčinilo jeho obrovskou popularitu? Pod pojmem hiphop si většina lidí představí hudbu - pomalé beaty (terminus technicus charakteristického hiphopového rytmu) a agresivní projev mluveného slova. Muzika je ale jen jeden z prvků, které pojem hiphop sdružuje. Je to spíše kultura a životní styl. K hiphopu se řadí mnoho dalších činností provozovaných na ulici a ve velkoměstech, tam, kde vlastně tento styl vznikl. K již zmíněné hudbě, ať už reprodukované (DJing), nebo zpěvu (rap), patří grafický projev známý jako graffiti, akrobacie či tanec označovaný pojmem breakdance, nebo B-boying a umění napodobovat různé zvuky a rytmické hudební nástroje pomocí úst a mikrofonu, tzv. beatbox. Hiphop se u nás dostává stále více do popředí. Zasloužila se o to hlavně česká hiphopová produkce, která přiblížila tento, na textech vystavěný, hudební styl širšímu publiku. Většina české populace, na rozdíl třeba od zemí západní Evropy, nedosahuje takové znalosti anglického jazyka, aby dokázala ocenit texty anglicky skládajících autorů.

Kdo ho dělá
Co patří k vybavení hiphopové crew (další nezastupitelný výraz označující skupinu hrající hiphop, kterou nelze označit jako kapelu, protože zpravidla nedisponuje žádnými hudebními nástroji)? Na prvním místě je potřeba zdůraznit, že taková crew se skládá z postavy za gramofony, tzv. DJ, a z několika MC (Master of Ceremonies - zpěvák). Právě díky nenáročnosti na vybavení (v porovnání s ostatními styly) se stal hiphop tak populární. DJ potřebuje dva gramofony, tzv. slipmaty - speciální podložky na plotnách gramofonu, aby po nich desky pěkně klouzaly, speciální gramofonové jehly, mixer, sluchátka a sestavu reproduktorů a zesilovačů podle prostředí, kde a pro koho crew hraje.
Hiphop byl vždy doménou černých a vždy tomu tak asi bude. Důvodů je hned několik. Když pomineme pohybové dispozice, nadání k hudbě a kulturní a sociální zázemí, v ghettech a uzavřených komunitách byl tento projev hlavně dříve, vedle sportu, jediným způsobem uvolnění s možností využití tradiční svobody slova ke kritice společnosti. Později, po popularizaci hiphopu, samozřejmě přibyl pro mnoho lidí ještě argument peněz, jejichž může být hiphop velice dobrým zdrojem.
I když míra černých umělců převládá, najde se i několik bílých. Příkladem těch úspěšných mohou být Beastie Boys nebo Cypress Hill. Ti ale mnohdy pocházejí ze stejných sociálních poměrů jako jejich černí kolegové, a proto nelze jejich cestu za hiphopem považovat za kdovíjaké překvapení. V americké přematerializované společnosti je komerce dovedena do extrémů, které si u nás dovedeme jen těžko představit. To, co u nás považujeme za komerční, by v Americe označili za hluboký underground. Faktem ale je, že v Americe se díky vysoké populaci a vyšší životní úrovni obyvatel stává umělec bohem.
Stačí otevřít jakýkoli americký hudební časopis, ať už je to Rolling Stone, nebo spíše hiphopově zaměřené The Source nebo Vibe. Interpreti jsou tam využíváni převážně jako propagátoři různých značek oblečení, hodinek, bot, značek aut, elektroniky, jídla, ale i společností nabízejících služby jako telekomunikace a stěhování. Tyto časopisy proto spíše připomínají reklamní katalogy a jejich obsah se pod náporem reklam utápí.

Směry
V současnosti se dá v hiphopové kultuře najít několik hlavních subkultur. Ty se ještě, jako v podstatě vše, dají rozdělit na mainstream, tedy komerční proud, a na alternativní nebo underground. Ta hlavní, americká, obsahuje hned několik dalších větví. Jedním z hlavních měřítek v USA je město či oblast, ze které daný umělec pochází.
Tzv. East Coast (východní pobřeží) se týká měst na východním pobřeží. Je to hlavně New York (kolébka hiphopu vůbec), Boston, Philadelphia, Atlanta, Detroit a Chicago. Hiphop pocházející odtud se pozná podle důrazu na rytmy, má velice málo melodie, agresivní zpěv, hodně scratchingu a mixů a hlavní témata, kterými se umělci z této oblasti tradičně zabývají, je problematika diskriminace, ghett, peněz a kriminality. Ke komerčním umělcům této větve se řadí interpreti jako Eminem, Dr Dre nebo Wu Tang Clan. K méně komerčním patří již výše zmínění Fugees, nebo KRS One. Tzv. West Coast (západní pobřeží) označuje v podstatě jen oblast Los Angeles. Tato obrovská aglomerace s počtem obyvatel převyšujícím populaci celého bývalého Československa má vlastní styl hiphopu, který se odráží od klimatických podmínek, ploché krajiny a sousedícího Mexika. West Coast hiphop se vyznačuje hlavně melodičností, méně agresivním hlasovým projevem, provázaností se soulem a R&B. Nahrávky umělců z této oblasti většinou neobsahují žádné DJské excesy, mixy ani scratche a texty se zabývají hlavně gangy a kriminalitou. Ke komerčnímu směru patří již nežijící 2Pac, nebo Snoop Dogg. K méně komerčním potom třeba Ja Rule, nebo Xzibit.
Další významnou oblastí Ameriky je Florida a karibská oblast. Tam je hiphop silně ovlivněn reggae, dancehallem, ska a dalšími styly, které jsou v této oblasti doma. Tato větev by se dala, co se hiphopu týče, označit za tu nejdivočejší. Je velice těžké popsat, z čeho všeho se skládá, ale směrodatná je angličtina a její místní přízvuk, který je i pro rodilé Američany velice těžce srozumitelný. Já jsem se v této oblasti před dvěma lety pohyboval a potřeboval jsem na "jazykovou asimilaci" několik dní. Problémem je, že alternativní scéna je natolik alternativní, že se mnohdy nedostane za hranice ostrova, kde byla vytvořena. Velice silná hiphopová tvorba je na Jamajce, Haiti a v Dominikánské republice. Díky militaristickým režimům v některých těchto zemích je ale muzika vytvářena buď emigranty v USA, nebo uprchlíky v uprchlických táborech kolem Miami. Před několika lety byla tato muzika světu víceméně nepřístupná, točilo se jen na vinyly a vývoz do Evropy byl minimální. V současnosti je situace díky (ne vždy legálním) možnostem internetu o něco lepší. Právě díky uzavřenosti a izolaci umělců je téměř celá scéna alternativní. Špičkou je zde skupina Hot97, Beenie Man, Kiprich Killa Banton, nebo Mr. Vegas. Tímto je pokryta nejvýznamnější část hiphopu amerického kontinentu. V Evropě je situace ještě méně přehledná. Umělců jako takových není tolik jako v Americe, ale každá scéna má svá specifika, obvykle daná místním úředním jazykem. Mezi ty nejvýznamnější zóny Evropy patří scéna Velké Británie, Francie, Polska, Čech, Slovenska, Maďarska a Ruska

Historie Hip Hopu

7. září 2006 v 18:06 | Ladussa |  ...Hip Hop...
Hip Hop je styl populární hudby. Je tvořen ze dvou hlavních elementů: Rapování (také známé jako MC-ing) a Dj-ing , ale také s breakdancem a graffiti. Toto jsou 4 hlavní součásti hip hopu a kultury pohybu, které začali na počátku 70. let v New Yorku Afroameričané a Latinoameričané. Termín "Rap" je mnohdy brán jako synonymum ke slovu hip hop, ale je také používán jako odvolání se na praxi, která je jediná a nejdůležitější součást hip hopu.

Nejvíce typické pro hip hopovou hudbu je, že se skládá z jednoho nebo více rapperů, kteří zpívají své položivotopisné historky. Tyto písně jsou v intenzivní, rytmické a lyrické formě a hojně používají technik jako asonance, aliterace a rým. Společně s rappery a Djem, nebo s živou hudbou hraje také beat. Beat je často převzatý z jiné písně, obvykle z Rocku, Funku, nebo Soulu, ale někdy bývá i nasemplovaný. Další zvuky jsou často samplované, syntetické nebo předzpívané.

Hip hop se zrodil v New Yorku, když Djové začali z funkových a diskotékových písní izolovat bicí. Role "Emcee" (MC) se zrodila po spojení DJe a hudby, kde MCs začali mluvit mezi písněmi. Nejdříve pouze nabádali k tomu, aby ostatní lidé tančili a také vkládali do hudby vtipné anekdoty. Nakonec se tato jejich činnost stala více stylizovaná a začala být známá jako rapování. V roce 1970 se hip hop stal oficiálním hudebním stylem a téměř okamžitě se stal hlavním hudebním proudem Ameriky. V tu dobu také začalo jeho šíření po celém světě. V 90tých letech se jedna forma hip hopu začala nazývat "Gangsta Rap" a stala se hlavní částí americké hudby. Proti Gangsta Rapu se vedli různé polemiky a některými lidmi byl dokonce zatracován, protože jeho texty byly chápany jako propagující násilí, promiskuitu, drogy a odpor k ženám. Nicméně po roce 2000 byl již hip hop rozšířený po celém světě a obsazoval všechny první místa ve všech chártech.

První hip hopový záznam je obecně uznávaný pro člena skupiny Fetback Band "King Tima III" z roku 1979, následovaný rappery z Sugarhill Gangu.



Kořeny Hip Hopu

Kořeny hip hopu jsou v západoafrické a afroamerické hudbě. Jen tak pro zajímavost, např. The Griots of West Africa jsou skupina neustále cestujících zpěváků a básníků, jejichž hudební styl hodně připomíná hip hop. U odhalování kořenů hip hopu (rapu) se také musím zmínit o The Last Poets a Jalal Mansur Nuriddinovi, kteří svým jazzem a básnicky (mluvili) komentovali události kultury 60tých let. Pravý hip hop vznikl v 70tých letech, když se staly oblíbené tzv. "block parties" (neformální událost, kdy se sejdou sousedé a přátelé a spolu se baví, poslouchají hudbu a tancují) po celém New Yorku, ale nejvíce v Bronxu. Párty byly často doprovázené hudbou, nejčastěji funkem a soulem. První Djové na block parties začali izolovat bící z různých písní a vkládat je do svých písní, tím začala být jejich představení mnohem zajímavější, zábavnější a dalo se na jejich písně lépe tancovat. Tato technika hraní se pak stala běžnou pro Jamajku a do New Yorku ji začali přinášet právě tito přistěhovalci z Jamajky. Zvláště se o to pak postaral kmotr hip hopu DJ Kool Herc. Hudební styl DUB naopak vznikl na Jamajce tím, že američtí námořníci poslouchali R&B, které mohli slyšet jamajčané i z jejich rádií.

DJ Kool Herc byl na začátku 70tých let jeden z nepopulárnějších Djů v New Yorku. Rychle přešel z používání reggae nahrávek na funk, rock a později na disko. Protože vytažené bicí z nějaké písně byly moc krátké, začal Herc ale i další Djové používat pro jejich prodloužení audio mixer a dva rekordéry. Z mixovací a scratchovací techniky se nakonec vyvinuly breaky (stejná technika pak přispěla k popularizaci remixů). Stejně jako v DUBu, umělci mluvili zatímco hrála hudba a byly nazýváni MCs. Herc se soustředil v první řadě na DJing a začal spolupracovat se dvěma MCs. Coke La Rock a Clark Kent. Tím vznikla první emcee crew "Kool Herc & The Herculoids".

Původně tito první rappeři v písních představovali sebe a jiné přátele v publiku (známé hulákání do hip hopových nahrávek). Tito umělci hráli většinou několik hodin a improvizaci neustale střídal základní čtyřdobý beat s jednoduchými pěveckými vstupy, kterými MCs sdělovali svoje myšlenky (např. "One, two, three, y'all, to the beat, y'all"). Když se později MC vypracoval k lepším výkonům, začal do hudby zařazovat krátké rýmy, často se sexuálním námětem, nebo tématem týkajícím se jeho stolice :o). To vše, aby se publikum bavilo a strhl tím na sebe pozornost. Rappeři začlenili do hudby podobně rytmické texty jako afroamerická kultura. Když se Kool Herc & the Herculoids dočkali v New Yorku první významnější slávy, pomohli pak hodně dalším emcee teamům aby se také proslavily. Často totiž probíhali spolupráce mezi bývalými členy gangu jako s Afrika Bambaataa-ovým Universal Zulu Nation (nyní je to velká mezinárodní organizace).

Na začátku 70tých let se také zrodil breakdance. Vznikl během "block parties" a jak b-boys, tak i b-girls před publikem tančili své úžasné kreace. Tento styl byl poprvé zdokumentován v Beat Street, aby se s ním seznámil celý svět.

Rihannin životopis

3. září 2006 v 18:22 | Ladussa |  ...Rihanna...
Datum narození:18.02.1988.Místo narození:St. Michael, Barbados .Znamení: Vodnář .Rihanna celým jménem Rihana Robin Fenty odstartovala vskutku dobře. Hvězda RnB a soulové scény, se narodila na Barbadosu v roce 1987. Jako teenager zpívala svým kamarádům a rodině jen pro zábavu. Jednoho dne ji její kamarád představil hudebnímu producentovi Evanu Rogersovi v New Yorku. Rogers byl velmi překvapen, jaký velký talent se v Rihanně ukrývá. Nahrál s Rihannou demo s 20 songy, hitem Pon de replay, které pak všechny poslaldo vydavatelství Def Jam Records.

A vyšlo to.Její singl Pon de replay obletěl rádiacelých Spojených států. Stejné úspěchy slavilo i její album Music of the sun, které bylo vydáno 30.srpna 2005. Rihanna prohlásila, že se nechala inspirovat interprety jako například: Alicia Keys, Beyoncé a Mariah Carey.Její album zní především ve stylu RnBb, hip hopu a soulu. Její první velký hit "Pon de Replay" se rychle vyskákal na druhé místo v amerických hitparádácha na 15 v Kanadě.Zrodila se nová RnB hvězda.

V dubnu 2006 Rihanna vydala druhé album A Girl Like Me a jeho hity jako například S.O.S, Unfaithful nebo Break it off ( duet se Seanem Paulem) opět vyhrávají na všech amerických hitparádách. K singlu S.O.S Rihanna natočila klip pro Nike, který se stal velmi uspěšným.

Sourozenci : 2 bratři (9 let,15 let)
Oblíbené zpěvačky : Alicia Keys, Beyoncé a Mariah Carey
Mazlíčci : 2 kočky ( Miss Kitty, Leo)

Kontakt

3. září 2006 v 18:03 | Ladussa |  ...Jessica Alba...
Jessica Alba
5800 Sunset Blvd
TEC Bldg, 3rd Fl
Los Angeles, CA 90028
USA

Životopis

3. září 2006 v 17:53 | Ladussa |  ...Jessica Alba...
Datum narození:28.04.1981 Místo narození:Pomona, California, USA Znamení: Býk Životopis:Když byla Jessica Alba malá, přestěhovali se s rodinou do Biloxi, ve státě Mississippi. O tři roky později se znovu přestěhovali do Del Rio v Texasu. Ale nakonec se usadili v Californii, když bylo Jessice 9 let. Již od svých 5 let snila, že se jednou stane herečkou. První lekci herectví měla ve svých 12 letech a o devět měsíců později podepsala smlouvu s agentem. Filmovým debutem pro ni byla Hollywoodská komedie "Camp Nowhere" (1993). Jessica Alba měla smlouvu původně jen na krátkou dobu, ale smlouva se jí prodloužila jelikož jeden z hlavních herců odmítnul hrát. Právě její vlasy jí daly osobitou originalitu pro tuto roli. Po filmu "Camp Nowhere" se Jessica objevila ve dvou reklamách pro Nintendo a J.C Penny.

V roce 1994 se jí podařilo prorazit do televize v populárním komediálním seriálu "The Hidden World of Alex Mac". Ve stejnou dobu získala roli Maye v seriálu "Flipper", tento seriál se natáčel od roku 1995 do roku 1997. Díky úspěchu v tomto seriálu získala roli mladé Evy ve filmu "Venus Rising" a také roli Marie v seriálu "Chicago Hope".

Později v roce 1997 se objevila v "Dini Petty Show" (kanadská talk show), kde mluvila o své předchozí práci herečky. V roce 1998 se Jessica objevila v "Brooklyn South", jako Mellisa a o několik měsíců později si zahrála ve dvou epizodách seriálu "Beverly Hills 90210", jako Leanne. Také si zahrála v epizodě "Love Boat: The next Wave". Později si také zahrála ve filmu "P.U.N.K.S".Opravdově známou a slavnou se stala v roce 1999. Začala se objevovat v ohromném množství časopisů. Zahrála si vedlejší roli ve filmu Nepolíbená "Never Been Kissed", po boku Drew Barrymore a Leelee Sobieski. O měsíc později dostala velkou roli v komediálním hororovém filmu Ruka zabiják "Idle Hands", kde pravá ruka hlavního hrdiny Devona Sawa, má vražedné úmysly a doslova touží po krvi. Po zveřejnění těchto dvou filmů obdržela roli Chloe ve filmu "Paranoid".

V roce 2000 byla vybrána na hlavní roli ve sci-fi filmu Temný anděl "Dark Angel" (produkce James Cameron a Charles H. Eglee). Televizní seriál Temný anděl je jeden z nejvíce sledovaných na Fox TV, se sledovaností v průměru 10,4 milionů diváků na jednu epizodu. O rok později se objevila v "Entertainment Teen Edition". Brzy poté nafotila snímky pro únorové číslo (2/2001) časopisu "People Magazine" s Michaelem Weatherlyem.

Od té doby se o ni zase začaly velice zajímat spousty časopisů. Navštívila spousty televizních show: "Rosie O'Donnell Show", "TRL", "Late Night" s Conanen O' Brianem a v "Daly Show" s Jon Stewart.Kromě toho v roce 2001 byla nominována na nejlepšího herce "People's Choice Awards". Dále byla také nominovaná na cenu Zlatý Glóbus. V květnu 2001 se Jessica Alba zasnoubila s Michaelem Weatherlyem, se kterým hrála ve filmu Temný anděl. Svůj významný herecký debut předvedla Jessica Alba ve snímku z roku 2003 - Honey (r. Bille Woodruff), kde si zahrála choreografku.

V roce 2005 si zahrála v akčním komiksu Fantastická čtyřka (The Fantastic Four, 2005, r. Tim Story) a v akčním filmu Into the Blue (2005, r. John Stockwell). Ve stejném roce se také objevila v roli Nancy Callahanové ve filmu režiséra Roberta Rodrigueze, Sin City - město hříchu. Nancy Callahanová je dnes miláček Sin City. Můžeme ji vidět ve dvou podobách. Jednou je jedenáctiletou holčičkou v obrovském nebezpečí, kterou hraje Makenzie Vega. A pak je půvabnou devatenáctiletou exotickou tanečnicí, která je jako světlo v temnotě města s telěm Jessicy Alby.Jessicu život a chování Nancy okamžitě zaujaly. Její příběh je nádherný a romantický. Nancy je v Sin City jedinou osobou, která je plná nadějí…

Proč ještě nemáš kluka?

2. září 2006 v 22:55 | Ladussa |  ...Beauty look...
Infantilní smíšek
KDE TO DRHNE: Jestli ses do povědomí spolužáků zapsala jako "Nikýska, která má mocinky láda svoje belušky Denisku, Haničku a Peťulku, nejladši papá pizzu a nemá láda květáček, páč je fůůj", nediv se, že se ti kluci vyhýbají obloukem. Šišlání fakt není sexy. "Bára od nás ze třídy je krásná holka. Jenomže se pořád všemu hloupě chichotá, před písemkou si staví na lavici růžovýho medvídka pro štěstí a na xchatu má přezdívku Angel_pusinka. Máme z ní s klukama děsnou srandu," popisuje dětinské prohřešky sedmnáctiletý Pavel.
JAK Z TOHO VEN: Vyházej ze školního batohu plyšáky a na sešitové obaly přestaň lepit třpytivé samolepky. Nehihňej se a nenapodobuj slovník čtyřletý ségry. Když se proměníš z infantilního dítěte v cool slečnu, nápadníci se o tebe poperou jak malí kluci:-).

Nedbalý vzhled
KDE TO DRHNE:
"Mojí noční můrou je holka, která páchne potem, má srostlý obočí a na tričku skvrnu od zubní pasty," vypadlo nedávno z osmnáctiletého bráchy mé kamarádky Lucky. Jasně, vzhled není ve vztahu to nejdůležitější. Nikdo taky netvrdí, že si máš z pokojíčku udělat soukromý kosmetický salon. Stačí, když budeš upravená a svěží.
JAK Z TOHO VEN: Používej antiperspirant, protože nikdo nechce chodit 's tou, co smrdí'. Měj vždy po ruce žvýkačky pro případ, že se tvůj idol mihne na školní chodbě zrovna ve chvíli, kdy jsi dojedla chleba s česnekovou pomazánkou, který ti máma připravila k sváče. A i když se ti večer nechce, umyj si vlasy. Mastné háro ti na kráse nepřidá.

Ledová královna
KDE TO DRHNE: Kamarádi by za tebe dýchali, protože vědí, že jsi správná holka, která nezkazí žádnou legraci. Máš ale problém navázat kontakt s cizími lidmi. Působíš na ně nepřístupně a odtažitě, možná i trochu namyšleně. Za kamennou tváří pravděpodobně skrýváš vlastní nejistotu a malé sebevědomí. Připadá ti trapné usmívat se na cizí, natož na kluka, který se ti líbí.
JAK Z TOHO VEN: Usmívej se, komunikuj, buď zvědavá! Když ho potkáš, pro začátek nasaď na tvář lehkého přátelského smajlíka:-). Při pokecu s ním se netvař znuděně a dívej se mu do očí. A vyptávej se. (Fakt děláš karate, jó?) Klukům se líbí, když se o ně holka zajímá, připadají si důležití:-).

Dvě "P"
KDE TO DRHNE: Místo pověstných pěti P máš dvě. Jsi povrchní a pomlouváš. "Totálně mě znechutí, když s sebou holka všude tahá drbací kroužek svých kámošek. Pomlouvání je hrozná věc. A taky to, když žije jen vymetáním diskoték nebo řeší otázky typu: Nejsem moc tlustá? Nezdá se ti, že Katce to žlutý tričko vůbec nesluší? Ty chceš koupit popcorn? A víš, kolik má kalorií? Taková holka fakt není vhodný materiál pro vztah," tvrdí devatenáctiletý Petr.
JAK Z TOHO VEN: Když budeš pomlouvat, tvůj vysněný kluk se tě neodváží oslovit. Co kdybys ho odmítla a vzápětí zdrbla? Kluci se bojí kritiček a ještě víc prázdných bárbín, které zajímá jen péče o zevnějšek. Začni vnímat svět kolem a neřeš hlouposti.

Drsoňka a la kluk
KDE TO DRHNE: Pětka z matiky? No a...? To se vsákne. Zradila tě kámoška? Ať se jde bodnout. Všechno máš na háku. Platíš za rebela třídy, odsekáváš učitelům a po škole chodíš s klukama na pivko. Když tě někdo naštve, okamžitě vystartuješ: "Chceš ránu?" Se spolužačkami si nerozumíš, protože tě nebaví nákupy ani tříhodinové kecání o klukách. Oblečení neřešíš, v šatníku máš pár hoperských kalhot a tmavé mikiny.
JAK Z TOHO VEN: Kluci tě berou jako inventář party a oslovují tě důvěrně "vole". Je to proto, že v tobě vidí spíš kámoše než objekt milostné touhy. Zřejmě jim u tebe chybí víc holčičí něžnosti nebo sex-appealu. Nemusíš kvůli tomu vyházet oblíbené streetové oblečky a navléct se do růžové sukně. Stačí změnit přístup k životu a brát ho víc žensky. Neboj se ukázat city a přiznat, že jsi zamilovaná nebo že je ti zrovna do pláče.

Příliš dokonalá
KDE TO DRHNE: Vypadáš naprosto fantasticky a z fleku by ses mohla přihlásit do soutěže miss. Nejsi nafoukaná, máš partu skvělých přátel, na které je spolehnutí, ve škole ti to pálí. Víš, co chceš, nebojíš se říct svůj názor a jsi nejoblíbenější holka ze třídy. Chodíš do kurzu francouzštiny, na party s kamarády i do basketbalového kroužku. Jenže - s nikým nechodíš!
JAK Z TOHO VEN: Kde je problém? Jsi prostě příliš dokonalá a kluci se tě bojí oslovit. Předem si totiž říkají, že na takovou skvělou holku, jako jsi ty, nemají. Svazuje je strach z toho, že bys jejich pozvání na kafe stopro odmítla. Když se ti někdo zalíbí, prolom ledy jako první a neboj se začít s ním flirtovat. Taky by ses určitě bála oslovit Brada Pitta:-)!

Stylová Jessica Alba

2. září 2006 v 22:41 | Ladussa
Ráda nosí žhavé módní výstřelky, přitom stále zůstává svá. Jessica jako mladá nastupující filmová hvězda umí výborně kombinovat trendy oblečení, a přitom neztratit nic na své ženskosti a svůdnosti.
Téměř klasické šaty s puntíkem ozvláštnila legínami, které jsou letos módní záležitostí číslo jedna. Díky jejímu skvělému citu pro oblékání ji málokdy uvidíte v nevhodném outfitu. Kromě černo-bílé kombinace miluje také výrazné barvy. Jessica nikdy nezapomene svůj look doplnit vhodným účesem, líčením a doplňky.